BuzzadorBLOG

12/05/2013

Recept:Hasselnötsbiscotti med kanel


Detta recpet hittade jag här men tillsatt kanel så man fick jul doft hemma.

Hasselnötsbiscotti med kanel

1 dl hasselnötsmjöl
1 dl bake pro (ett bakprotei) Jag använde Psyllium
2 msk grovt hackade hasselnötter
2 msk sukrin och 0.75 krm stevia (använde karppisokeri, carpsocker)
1 tsk bakpulver
1 ägg
kanel efter eget tycke

Blanda de torra ingredienserna. Knäck ner ägget och rör väl.
Fukta händerna och gör en lång korv och lägg på bakplåtspapper och platta till. 
Grädda mitt i ugnen i 150 grader ca 20 min. Ta ur och skär sneda kakor. Ställ tillbaka plåten och grädda/torka dem i ca 45-50 min tills de är typ helt torra. Stäng av ugnen och låt de svalna med ugnsluckan på glänt. 
Förvara biscottin torrt i rumstemperatur. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar