BuzzadorBLOG

12/08/2013

Recept: Plättar med grädde och blåbär.


Idag när vi hade pojkarna på träning ville vi göra något gott tills de kommer hem. Mamma och andra har pratat om hur goda Low Carb plättarna är så vi måste pröva. Det var SUPER goda. Efter kebaben så är plättarna andra produkten jag tycker man inte känner nån skillnad på att man inte använt mjöl eller socker. Mitt sötsug försvann med dessa och de är mättande. Är så jätte glad över att jag pröva.

Receptet lånade jag här.

4 dl hälften mjölk och hälften grädde
4 ägg
2 msk fiberhusk
1-2 nypor salt

Vispa allt med elvisp stod det i receptet men jag vispade nog för hand. Låt stå i 5 minuter och stek de i smör, jag stekte i voimariini.
Smeten blir ganska tjock så man får bre ut den lite i stekpannan, men den flyter ut i värmen.

Servera vispgrädde och tex osötade hallon till. Vi hade blåbär och det var super gott!! 

Lova mig att ni prövar och får gärna lämna en kommentar!!

Lite hjälpreda hade jag i köket igen men nu har hon matpaus ;)



Även grädde och blåbär gott att äta bara så.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar