BuzzadorBLOG

11/23/2013

Recept: Lasagne


Gjorde Lasagne plattor av färskpastan jag gjorde. 
Receptet här: Färskpasta

Och Lasagne receptet:

800 g maletkött
2  hackade lökar
4 vitlöks klyftor
                                                                   2 burkar tomatpure
2 msk oregano
salt och peppar

Vitsåsen:

8 dl grädde
2 tsk psyllium (får i nästan vilken butik som helst)
200 g smältost
200g rivenost
salt och peppar

Koka upp grädden, tillsätt psyllium och rör ordentligt. Koka i 5 min och tillsätt smältosten och rivenost. När osten smultit tillsätt kryddorna och smaka att du har tillräckligt med kryddor.

Sätt turvist lasagneplattor, köttsås och vitsås i en ugnsform. Vitsås tillsist, själv brukar jag ännu sätta rivenost på ytan. Ugnen på 175 grader och i ugnen ca 50 min. Om det ser ut att Lasagnen blir för mörk så sätt folie på. Själv tycker jag om när ytan är ganska mörk, det ser ni säkert på bilden ;)  Låt lasagnen ännu stå och vila i 10-15 min. 

SMAKLIG MÅLTID allihopa!

Ps. Lämna gärna en kommentar i bloggen min. I synnerhet om n i läste detta så vet jag att nån gör det ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar