BuzzadorBLOG

11/14/2013

Blåbärspaj recept och dagens saldo ;)


Detta är mitt egna recept men har tagit delar av detta recept (Som tyvärr är på finska)




Blåbärspaj:

10 portioner:
5 ägg
130g kokosfett 
70 g smör (Kan använda bara smör)
2,5 dl grädde
2 dl sojamjöl
0,5 dl hasselnötsmjöl
riktigt lite Stevia 
2ts bakpulver
2 dl blåbär

Vispa äggen, tillsätt smältsmör, och de torra ingredienserna. Häll massan i en form som är ungefär så stor som en bakplåt. Sätt bläbären på ytan. Grädda i 225 grader i ungefär 20 min. Min hade jag över halvtimme.

Själv tyckte jag inte om denna när där fanns stevia i men mina gäster och alla barnen vi hade här igår tyckte om pajen. Allt for :) Själv åt jag bläbär och grädde. 

Funderade på att köpa Low carb socker. Nån pratade om honung men det finns 80g kolhydrater i 100g honung när det då är 100 på 100g i vanligt socker. Själv tycker jag skillnaden är liten.

Vågen visade idag -700g på 2 dagar. Är jätte positivt överraskad men vätska är det ju nog.

Jag har blivit väldig intresserad av att hitta på egna recept. Få se vad jag hittar på. 

Hoppas på att även de med keliaki blir intresserad av min sida ;) Eller hoppas de kan anväda mina recept. 

Ha ett super bra veckoslut allihopa, själv har vi 9-års kalas. Får se vad jag hittar på att fixa till kalaset så jag också kan äta av det vi bjuder på.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar