BuzzadorBLOG

11/15/2013

Hittade Low Carb produkter i Prisma! YEE!!


Nu när jag vet att jag inte kan/vill äta Stevia (smakar hemskt) så funderade jag på vad jag skall hitta på. Kom på en grej som heter Karppisokeri (vet ej vad det är på svenska) och trodde man får det enbart från nätbutiker men nej, jag hittade det på Itäharjun (österås) Prisma. Och blev SÅ glad. Började kolla efter andra produkter och hittade hur mycket som helst men köpte 3 olika. 

Karppisokeri:
Detta socker kan även Diabetiker använda. Och på påsen står det följande
Höjer ej blodsockret, 0 kcal, Gl noll.
För viktminskning, diabetiker. lågkolhydratkost, tandvänlig.

Måste smaka på en gång och det smakar inte så mycket men jo lite sött är det. Var rädd för att det skulle smaka illa.

Fibrex: 
Fibertillskott vid bakning och matlagning
Fri från Gluten
För bantare, diabetiker, keliakiker
Hjälper att sänka blodetsa kolerstrol.
Befrämja magens funtion

Psyllium:
Detta ämne var det i ett bröd jag läste om. På burken står det att det är ett bra fibertillskott.
Gluteenfritt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar