BuzzadorBLOG

11/21/2013

Recept: Färskpasta

Low Carp färskpasta

Till en plåt:
4 ägg
125g färskost
0,5 dl psyllium 

Psyllium har jag hittat i flera butiker så inte svårt att få tag i.

Blanda färskosten och äggen till en jämn smet.
Tillsätt psyllium och låt stå i ca 10min.
Häll smeten på ett bakplåtspapper som är oljat, använd ett annat oljat bakplåtspapper på smeten och bred ut smeten jämn på hela plåten.
Sätt i ugnen på 150 grader och ungefär i 10 min. Låt de andra pappret vara på när pastan är i ugnen, annars blir ytan väldigt knaprig.


Efter att pastan fått vila en stund på plåten och är sval så kan man skära den i vilken form man vill. Nån hade rullat ihop den och skärt så att det blev band av pastan. Själv skörde jag den i plattos och har nu Lasagnen i ugnen. Recept på den imorgon


Och lite annat:
Har fått höra att flera har prövet eller skall pröva på Kebab receptet jag satt in sist. Jätte roligt att höra att flera vill använda mina recept. Ni får gärna lämna en kommentar i bloggen om/eller att ni använt recepten. Eller skriv förslag på vilka recept ni skulle vilja ha här. I kebaben skulle jag själv ännu ha tillsatt lite vitlök. Bara som ett tips ;)

Tack alla ni som verkligen läser min blogg. Trodde en tid att ingen gjorde det fast jag har en statistik sida sim jag kan kolla på. Men som sagt, lämna gärna ett "märke" när ni läst nånting. Så får ni mig att bli mer inspirerad och hit kommer mera recept.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar