BuzzadorBLOG

11/14/2013

Nu börjar det kilona bort med Low Carb och lite om reuma!

Nu har vågen börjat visa så stora siffror så jag måste börja göra nånting. Det att jag har "liikunta kielto" hjälper ju inte.

Skall lite förklara vad jag menar:

Har haft ont i vristerna i ca 2 år och ätit en massa värktabletter som till slut fick jag maginflamation. Efter det tålde min magen inte värktabletter och och värken blev hemsk, gick med kryckor också en tid för fötterna höll inte. Eller har gått med kryckor 3 ggr under dessa år, sist i tom. 3 veckor.

Under dessa 2 år har en läkare sagt att gå hem och vänta bara, fötterna blir nog bra. En läkare satt mig vidare till fysio och en ung kille kolla mina fötter och sa att de inte finns int någo fel på dem och sa att om det skulle vara mellan öronen, så fick remiss till psykolog. Nästa gång jag hade tid till fysion hade jag inte samma person utan en anna som inte vågade ens röra fötterna för de var så inflammerade, berätta då vad hennes kollega sa och hon bad om ursäkt för hans del. Var även till terveystalo men fick bara värkmedicin där också.

Värken minskade inte så började gå mera hos privata, och fick magnetröntgen på en gång och de hittade inte större fel men en kirurg på Neo kom på att det påminner om reuma. Och tyvärr har de inte reumaläkare där så fick gå till hälsocentralen och berätta där vad de hade sagt på Neo och fick remiss till Pemar reumasjukhus. 

Läkaren där var nästa arg och bad om ursäkt för alla de kollergerna jag gått till under 2 års tid. Och ingen hjälpt mig, 31.7.2013 fick jag veta att jag har reuma i fötterna. Skall ännu kollas att de inte gått till alla leder och skelettet (benen) när jag haft det så länge. nu ser de ut att vara i "bara" fotlederna men har ont i handlederna och i axlarna, knäna o.s.v. men all annan värk kommer och far i fötterna har jag hela tiden.

Så i augusti började jag med medicinera som är: reuma medicin (2x2 tabletter), kortison, värk medicin (som magen tål), somac (så att magen skall tåla reuma medicinen), d-vitamin och kalsium. + att när inflamationen värre så äter jag 2-3 mediciner till. Men detta gör nu så att kilon kommer, tyvärr. Men har tänkt börja kämppa emot nu. Fötternas mår inte bra med alla dessa kilon, inte heller jag :(

Och för att jag inte kan gå på Zumba som jag älskar eller ens ut och gå så är det än värre kamp än någonsin! Cykla är ok, inte tyvärr då spinning för där står man en hel del, borde få en motions cykel hem. Low Carp skryter folk på och tänker pröva det nu. Igår var jag på vågen första gången och idag -300g. Jo jag vet, det är bara vätska men 300g mindre för det.

Nån vikt tänker jag inte lägga ut här nu för siffrorna så stora så vill inte dela de med er ännu. Men en vacker dag när jag har en vikt jag kan nämna så skriver jag ut siffrorna här. Lovar.

Bilder vill jag inte heller ännu sätta ut men de finns. 


Hoppas ens nån kommer att följa med min jobbiga väg till ett liv med mindre kilon ;)

Gjorde Low Carp bröd och mat igår, bilder och recept senare när jag lite vet hur denna blogg fungerar.

Tack snälla ni som orkade läsa detta. Ni kommer att bli guld värda för mig, det vet jag redan nu!

KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar