BuzzadorBLOG

3/24/2014

Grisfilé i ugn

Var till Prisma igår och köpte superbillig grisfilé. Man ska inte äta så mycket gris när man har reuma men det kan inte var till stor skada om man gör det nångång ;)

Köpte en bit på 1,5 kg, rensade bort alla hinnor och annat jag ville ha bort. Visade pannan åt den så filén får färg, salt och peppar på och i ugnen. Nu kommer jag inte ihåg hur varmt jag hade ugnen på men ca 180 grader. Satt filén in en stund och när den såg halvfärdig ut hällde jag ostgrädde och vanlig matgrädde på. Tog ut den när den såg färdig ut. Förlåt att jag är så dålig på att säga tider men tänker sällan på klockan när jag har nånting i ugnen.

Filén var super saftig och god, jag åt sallad till resten av familjen slukade i sig potatis.

Så nu kommer en bild på det som blev kvar och varit i kylen över natten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar