BuzzadorBLOG

3/28/2014

Appelsintårta

Appelsintårta

Såg detta recept på facebook och ville pröva men förståss utan mjöl och socker. 
Så mitt recept ser ut så här:



200 g smör
1 dl indian socker
1 dl Xylitol
3 ägg 
1 dl hasselnötsmjöl
1 dl soijamjöl
1,5 dl Gluteen
3 tsk bakpulver
1,5 appelsin

Vi hade inte cirton hemma så blev med bara appelsin. 

Vispa smöret och de söta pösigt, tillsätt 1 ägg i gången. Blanda alla de torra ingredienserna i en skål och tillsätt i smör blandningen med en slev. Jag tog bara saften av appelsinen, inte skalet för det tycker jag inte om. Men man får ju göra som man vill. Hällde smeten ien silikonform som jag lite smörjade. 

175 grader i 45-55 min. 

Låt den svalna, häll den på ett fat. Satt florsocker på fast det finns kolhydrater i det men det är en sån liten mängd man sätter.

Hoppas ni tycker det smakade bra.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar