BuzzadorBLOG

2/09/2014

"Bärmousse"


Vet inte vad jag skall kalla det så kallar det "bärmousse".
Mousse är det inte så där "på riktgit" men liknar mycket. vi hade detta till efterrätt idag men går lika bra som mellanmål, morgonmål. Ja, till vad som helst ;)

Kokade upp bär jag hade i frysen, det blev blåbär och jordgubbar denna gång. Mixade dem med stavmixer. Vispade 6 dl grädde (många som skulle äta av den) tillsatt Xylitol, men man kan använda vad för sötning som helst. I grädde blandade jag 250g kvarg och 200g naturell yoghurt. 


Satte dem i 2 olika burkar och var och en fick ta så mycket av det man ville. Det blev mycket olika portioner. De flesta satt massor med bär på de vita.


Man kan ju äta det så här också men jag ville blanda så det blev mera mousse aktigt :)


Om nån funderar på mina mängder så vi var 7 som sku äta av detta och blev kvar till morgonmål och mellanmål åt mig tills imorgon ännu. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar